Hon är helig hon är gryning och du är ingen alls.

Du började med en fråga om livets självklarhet
om syn på ideal och våran sårbarhet
Jag bara lallade om styrka och hålla balans men insåg snabbt att varken du eller jag hade en chans
"Lura dig men du lurar inte mig"
vi fuckar ur
dom som aldrig har tur men vi ser och ler
"Kom,dansa inte som dom"
Om och om som
i repeat break down up around to the sound of a broken
heartbeat
Beat!!
Beat.
eat eat
 
ett. steg. till.
 
tyst.
 
"är vi där?"
 
Jag är här.
 
"Vi skulle ju inte..." men du säger aldrig nej
nån jiddrar om att det är livsfarligt för dig,
"du är tjej"
dom har gjort det till nån grej men jag frågar
"Frågade han om det var okej?"
Nej
Jag vill skära lemmarna av dom svinen som tar dig förgiven
Bita skallen av aset som sänkte dig i glaset
Jag backar dig sis fast du inte vill finns jag till
still
står fast och krigar hittar stigar
"Jag fattar inte hur du orkade" viskade du och vi torkade
bort blodet och tårar
"Det är inte såren som sårar"
Vilka jävla dårar men det ger mig kårar
när jag ser
genom allt är du ändå där och ler
vid min sida trots allt du fått genomlida
"Det kan va över i ett hjärtslag"
"...eller ta ett jävla tag"
Vi chansar och dansar
 
Nån sa att det inte är över förän det är över
men vem fan behöver
klyschor och låtsasklokhet
när vi redan vet
 
Dom ljög om guldet i slutet av bågen
det fanns ingen där
därifrån kom dom tomma tågen
Vi har sett det här och vet det mesta
ändå envisas vi med att fortsätta testa
varje gräns för att "känna hur det känns"
 
Livet är en pulkabacke;du måste klättra upp för att åka ner
 
Vi ler. Säg inget mer.
Vi vet.
 
Du är en drottning, bae, glöm aldrig det
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback